بیش از پنج هزار همدانی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان 

در نیمه ماه نخست امسال ۵ هزار و ۱۰۰ نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند و از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۱۴۷ هزار نفر بیمه شدند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: ۴۱ هزار نفر حق بیمه سالیانه خود در این صندوق را تمدید کردند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

حاتم شکری با اشاره به اینکه هم اکنون جامعه مشمول در استان همدان برای عضویت در این صندوق ۲۸۹ هزار نفر است افزود: هفت هزار و ۹۰۰ نفر از سال ۱۳۸۴ تاکنون به صورت ماهانه از این صندوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت دریافت می‌کنند.

او از فعالیت ۵۲ کارگزاری فعال در نقاط مختلف استان به منظورافزایش کیفیت خدمات و تسهیل گری خبر داد و تاکید کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به این دفاتر، نسبت به نام نویسی برای عضویت در صندوق اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان تصریح کرد: هر مبلغی که اعضای این صندوق به عنوان حق بیمه پرداخت کنند، ۲ برابر این رقم به صورت یارانه از سوی دولت در اختیار صندوق قرار می‌گیرد.


شکری افزود: تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می‌توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.

او گفت: حق بیمه اختیاری با پرداخت یکساله برای استقبال بیشتر افراد در نظر گرفته شده است و در سال‌جاری بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه ۶۳ هزار تومان تا ۲۵۵ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان اظهار داشت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهر‌های با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

شکری ادامه داد: همچنین رانندگان برون شهری در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

او با تاکید بر اینکه تمامی مستمری بگیران از پوشش بیمه تکمیلی بهره‌مند هستند گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.